Hibátlanul menetelnek Herczigék

Lassan féltávhoz érkezik az ORB idei sorozata, miután az idei évre tervezett hét futamból, már túl vagyunk harmadikon A szombathelyi ISEUM Rallye-n az egri és a miskolci versenyhez hasonlóan, ismét a Herczig Norbert, Barcigál Igor kettős győzött, ezzel megerősítették a vezető helyüket a pontversenyben.

Hibátlanul menetelnek Herczigék

Az idei évadban harmadszor is győztes csapat, a SKODA Rallye Team Hungaria pilótáját, Herczig Norbertet kérdeztük, ő mit gondol a ”féktávok versenyéről”?
-    Igen! A szombathelyi futam valóban a féktávok versenye volt. Amiben azonban a verseny előtt bíztunk, szerencsére bejött. Abban reménykedtünk ugyanis, hogy a pályákat megáztatja annyira az eső, hogy nedvesek maradnak, és ez így történt. A futam előtti időszakban minden nap esett egy kicsit, de ami plusz ráadás volt, és a számunkra a legjobb, hogy az első versenynap előtti éjszaka szintén esett, ezért nem tudtak kiszáradni a pályák. Az első napra tervezett pályákon tehát tudtuk, lehet esélyünk. A teszten beállított SKODA futóműve tökéletesen szuperált, és az abroncsválasztásunk is jó volt, így már csak Igoron és rajtam múlott a megálmodott dobogós helyezés. Azt azonban mind a ketten tudtuk, hogy ezek a mi pályáink lesznek. Mindketten az első napra kiírt, szűk szakaszokon érezzük jól magunkat, ezért ezeket „meg kellett húznunk”, itt kellett „kiépítenünk” egy olyan előnyt, amit vasárnap aztán meg lehetett tartani. Tudtuk, egyik sem könnyű feladat, de pont ebben volt a feladat szépsége. A szombatunk fantasztikusan sikerült. Bár rögtön az első gyorsasági szakaszon „ráijesztettem” magunkra, mert egy derékszögű kanyarhoz túl gyorsan érkeztünk meg és kicsúsztunk az út szélére, de ezt leszámítva, minden a terveik szerint alakult – folytatta értékelését Herczig Norbert. - Vezető pozícióval zártunk, ám fejben ekkor már a vasárnapra kellett koncentráltunk, hiszen nyolc szakasz még várt a mezőnyre. A rallye sportban nyolc gyorsasági szakaszt teljesíteni nem kis feladat, ezért az örömünk még halvány volt, de tudtuk, ha jól osztjuk be az eddig megszerzett előnyünket, és nem eszeveszetten, de sietünk, lehet esélyünk… A második versenynapon aztán szintén egy derékszögű kanyarral gyűlt meg a bajunk. Az idei év eddigi legnehezebb pillanatait éltünk át, amikor is szintén kockáztattam, túl későn fékeztem, ennek következtében az elágazáson túlcsúsztunk. Szerencsére nem estünk be, de tolatnunk kellett, és amikor a magasra nőtt fűben sikerült visszajönnünk az útra, nem láthattuk, hogy ott egy betonelem feküdt, amin mi „elegánsan” átkeltünk. A Skoda eleje sajnos megsérült, de szerencsére csak rosszul nézett ki, komoly baja nem lett. Így tudtuk teljesíteni az aznapi második és szakaszt is, amelyeket egy szerviz követett, ahol a BRR profi csapata egy emberként orvosolta a hibát. A hátralévő öt gyorsaságin minden rendben zajlott, az idővel jól gazdálkodtunk, így az autót Szombathelyen sikerült bekormányoznunk az első helyre.
A következő dobogós eredmény reményében egy hónap múlva találkozunk Székesfehérváron.
2015. május 18. interjúk
vissza

Marco Racing Team Kft 2018 ©

Az oldalon található szöveg, kép és videóanyag szerzői jog védelem alatt áll. Bármilyen felhasználásuk más oldalakon csak az oldal tulajdonosának írásos beleegyezésével lehetséges!